BOBOC, BZ

BOBOC, BZ





Comentarii:

Marian Covache

a scris la 2012-03-29 20:03:45

100 de ani de ┼čcoal─â militar─â de avia┼úie ├Än urm─â cu 100 de ani, la 1 aprilie 1912 lua fiin┼ú─â prima ┼čcoal─â militar─â de pilotaj, comandat─â de maiorul Ion Macri ( fost comandant al Batalionului 2 Pionieri ), fiind a doua ┼čcoal─â de avia┼úie din lume, dup─â cea din Marea Britanie. Pe aerodromul ┼čcolii de ofi┼úeri de avia┼úie, ├Än luna aprilie 1912 an,primii pilo┼úi breveta┼úi din Rom├ónia, ┼×tefan Protopopescu ( primul pilot brevetat la 9 iulie2011. A murit la 1 octombrie 1929 la 39 de ani) ) ┼či Gheorghe Negrescu (al treilea pilot brevetat la 17 iulie 2011. A murit ├«n anul 1977, la 90 de ani. ) au fost ├«ncadra┼úi ca pilo┼úi instructori la nou ├«nfiin┼úata ┼čcoal─â militar─â de pilotaj de pe aerodromul Cotroceni. ├Än acela┼či an zborurile s-au intensificat, ┼či, din nefericire, la 20 iunie al aceluiasi an Gheorghe Caranda moare ├«ntr-un accident aviatic fiind ├«nt├óia jertfa a aviatiei rom├ónesti. Primii aproximativ 50 de pilo┼úi au fost breveta┼úi p├ón─â ├«n anul 1918 ┼či ├«c─â vreo 50 la ┼čcoala ├«nfiin┼úat─â ulterior de c─âtre Valentin Bibescu . Pe perioada Primului r─âzboi Mondial, ┼čcoala de ofi┼úeri de avia┼úie a fost mutat─â la Tecuci apoi la B├órlad, Boto┼čani ┼či Odessa. ├Äntre cele duo─â r─âzboaie mondiale la Cotroceni a func┼úionat ┼×coala preg─âtitoare de ofi┼úeri navigan┼úi, la Tecuci fiin┼úa ┼×coala militar─â de pilotaj ┼či antrenament, iar ├«n Buz─âu, ┼×coala de perfec┼úionare pentru pilo┼úi de r─âzboi . Zborul de instruc┼úie ├«ncepea, ├«ntr-o prim─â faz─â, pe avionul Morane-109 ┼či continua pe avioane de v├ón─âtoare de tipul Focker D-111, Spad-61 sau pe avioane de recunoa┼čtere de tipul Potez-15. ├Än 1940 ┼čcolile militare de avia┼úie de la Tecuci ┼či Buz─âu au fost mutate pe aerodromul Zili┼čtea-Boboc, terenul de zbor afl├óndu-se pe p─âm├óntul donat de Alexandru Marghiloman ├«n folosul aeronauticii ┼či aviatorilor decora┼úi cu Ordinul ÔÇ×Virtutea Aeronautic─âÔÇŁ. Aviatorii ┼×colii Militare de Ofi┼úeri de Avia┼úie au fost primii care s-au ├«nal┼úat ├«n v─âzduh, ├«n prima misiune aerian─â din Al Doilea r─âzboi Mondial, pentru a bombarda nordul ┼či sudul Chi┼čin─âului. Dup─â proclamarea Republicii Populare Rom├óne ├«nv─â┼ú─âm├óntul militar de avia┼úie s-a desf─â┼čurat ├«n garnizoanele Sibiu, Media┼č ┼či Tecuci. Dup─â ce, ├«n anul 1953, ┼čcoala de la Tecuci a primit numele lui Aurel Vlaicu, ├«n anul 1958 se mut─â la Boboc, jude┼úul Buz─âu, devenind ┼×coala Superioar─â de ofi┼úeri, cu durat─â de 4 ani. Din 1991 ┼×coala de Ofi┼úeri de Avia┼úie ÔÇ×Aurel VlaicuÔÇŁ s-a transformat ├«n Institutul Militar de Avia┼úie ÔÇ×Aurel VlaicuÔÇŁ iar din 1997 s-a transformat ├«n ┼×coala de Aplica┼úie pentru Avia┼úie ÔÇ×Aurel VlaicuÔÇŁ. Din anul 2003, ├«n urma redimension─ârii For┼úelor Aeriene, ┼×coala de Aplica┼úie pentru Avia┼úie ├«┼či schimb─â denumirea ├«n ┼×coala de Aplica┼úie pentru For┼úele Aeriene ┼či preg─âte┼čte trei categorii speciali┼čti pentru armele specifice For┼úelor Aeriene: avia┼úie, artilerie antiaerian─â ┼či rachete solÔÇôaer ┼či radioloca┼úie. Drapelul de lupt─â al ┼×colii de Aplica┼úie pentru For┼úele Aeriene ÔÇ×Aurel VlaicuÔÇŁ a fost decorat, prin Decretul nr. 528 din 14.06.2010, semnat de pre┼čedintele Rom├óniei ┼či ministrul ap─âr─ârii na┼úionale, cu Ordinul ÔÇ×Virtutea Aeronautic─â ├«n grad de Ofi┼úerÔÇŁ. Comandantul actualei ┼čcoli este Comandorul Oatu Marius-Mihai, absolvent al ei ├«n anul 1989, printre altele ┼či absolvent al USAF Air War College, Maxwell AFB, SUA, ├«n anul 2009. Loc┼úiitorul comandantului este comandorul dr. Emil Cimpoca, coleg de promo┼úie cu autorul acestui material, absolvent al promo┼úiei 1980. Se cuvine ca prin acest material sa felicitam, cu acest prilej al s─ârb─âtoririi a 100 de ani de ├«nv─â┼ú─âm├ónt militar aviatic, formatorii elitei Armatei Rom├óne, ofi┼úerii instructori, mai┼čtrii militari ┼či subofi┼úerii din ┼×colii de Aplica┼úie pentru For┼úele Aeriene ÔÇ×Aurel VlaicuÔÇŁ, grada┼úii voluntari ┼či, nu ├«n ultimul r├ónd, elevii pilo┼úi pentru tot ceea ce fac ┼či formeaz─â spre CINSTEA ARIPILOR ROM├éNE┼×TI. CER SENIN PRIETENI ! Pentru conformitate Marian COVACHE pilot avia┼úie-promo┼úia 1980 al ┼×coalii de Ofi┼úeri de Avia┼úie ÔÇ×Aurel VlaicuÔÇŁ

alinionescu

a raspuns la 2012-03-29 20:04:24

Superb material! Vă mulţumim, domnule comandor!

Marian Covache

a scris la 2012-08-19 11:19:15

Aerodromul Boboc este situat la 12 km. nord-est de orasul Buzau si la 1,5 km est de calea ferata Buzau-Focsani, avand urmatoarele coordonate geografice: -longitudine: 26°  58' 42.98" E ; -latitudine: 45°  12' 59.13" N; Cota aerodromului fata de nivelul marii: 105 metri. Declinatia magnetica in anul 1989 este de 3,6 grade CARACTERISTICILE GEOGRAFICE ALE RAIONULUI DE ZBOR Raionul de zbor Boboc cuprinde partea centrala si nordica a curburii Carpatilor Orientali, dealurile subcarpatice adiacente, precum si partea de nord-est a Campiei Romane alipita subcarpatilor de curbura. Raionul de zbor cuprinde forme de relief diverse ,de la campie la deal si munte, caracteristici generale care avantajeaza in general mentinerea orientarii in zbor. Corespunzator celor trei subdiviziuni ale reliefului ,se pot delimita trei zone distincte in raionul de zbor care subampart in tot atatea parti spatiul geografic. a)Zona de ses -aflata in treimea de est a raionului, este in linii mar delimitata de caile ferate Tecuci-Faurei-Pogoanele si Marasesti-Focsani-Buzau-Mizil.Ea este compusa din portiuni ale Campiei Siretului , Campiei Ramnicului si Campiei Buzaului, fiind brazdata de rauri cu orientare generala vest-est. b)Zona de dealuri constituie aproximativ treimea din mijloc a raionului , se compune din dealuri subcarpatice, in general impadurite, cu inaltimi intre 250 si 1000 m, strabatute de o retea deasa de rauri si parauri , avand o orientare radiala.Se impun atentiei dealuri dezvoltate pe centura exterioara a subcarpatilor de curbura , de nord la sud, Magura Odobesti(996,4 m.), Varful Deleanu (694,1 m.), Dealul Istrita (749,4 m.), Varful Salcia (716,6 m.), si Pintenul Priporului (822,8 m.). Pe vaile principale ale subcarpatilor curburii se evidentiaza un sir de depresiuni astfel: -depresiunea Vidra pe raul Putna, la extremitatea de nord a raionului; -depresiunea Mera pe raul Milcov; -depresiunea Dumitresti pe raul Ramnicu Sarat; -depresiunea Trestioara, Odaile, Sibiciu, Braiesti si Lopatari situate intre raurile Basca si Slanic; -depresiunea Niscovului pe raul Niscov; -depresiunea DrajnaChiojd la marginea de sud a Muntilor Siriu; -depresiunea Valenii de Munte pe raul Teleajen. c)Zona de munte dispusa in treimea de vest a raionului, cuprinde de la nord la sud laturile sudice ale Muntilor Vrancei si Muntilor Bretcului, Muntii Penteleului, Muntii Buzaului si Muntii Siriului. Toti muntii sunt puternici impaduriti si au culmile de regula acoperite cu pasuni alpine. Principalele varfuri care prezinta importanta pentru orientarea si efectuarea navigatiei aeriene sunt :Vf. Pietrosul (1676,2 m.) din Muntii Penteleului, Vf . Poiana Fruntilor (1372,4 m.) din Muntii Buzaului si Vf.Siriu din Muntii Siriului. Lacurile cele mai importante sunt Balta Alba , Balta Amara si Jirlau la limita de est a raionului. In urma amenajarii de complexe hidrotehnice a lucrarilor de hidroamelioratii si a regularizarii cursurilor unor rauri, se evidentiaza modificari ale retelei hidrografice usor de reperat in zbor, si anume: -reteaua de canale din vestul municipiului Buzau, la sud de raul Buzau; -reteaua de canale din bazinul raului Sarata, afluent al raului ialomita; -reteaua de canale care insoteste cursul regularizat al raului Calmatui intre localitatile Costesti si Rusetu; -reteaua de canale de pe cursul inferior al raului Ramnicu Sarat; -reteaua de canale de pe cursul inferior al raului Putna. Sursa RAIONULUI DE ZBOR : http://www.afas.ro/safa_files/aerodrom_main.htm

Covache

a scris la 2014-03-10 20:02:44

Ar fi indicat s aintroduceti si aerodromul FOCSANI ! Coordonate: 45┬░40'13"N 27┬░12'33"E La Foc┼čani se afl─â una din cele mai bune piste naturale din ┼úar─â, unde a func┼úionat ├«nc─â din timpul celui De-Al Doilea R─âzboi Mondial o ┼čcoal─â de Aviatori, reformat─â ├«n 1950 de regimul comunist sub numele de ┼čcoala de Ofi┼úeri Navigan┼úi. Mai t├órziu a ajuns parte component─â a ┼čcolii de Avia┼úie de la Bobocu . Acolo func┼úioneaz─â acum Batalionului 288 Ap─ârare Antiaerian─â "Milcov".

Lucian

a scris la 2017-02-15 14:40:18

Pe Boboc, am s─ârit cu BG 7M/BG 3M, din AN 24 si AN 26, fiind solda╚Ťi in termen la 01847 Buz─âu, in perioada sept.'86-ian.'88. Ce forfota era atunci pe aerodrom, ╚Ťin minte ca trebuia sa a╚Öteptam cu motoarele turate, sa aterizeze/decoleze cei cu L29, de la ╚Öcoala de pilotaj.

Comenteaza:

Aripi Romanesti Muzeul Aviatiei Romanian Spotters Resboiu Povesti de aerodrom Pilot magazin Romania Militara Info Aviatie Aviatia.ro Pilot MIG Aviatia Magazin Fundatia Serbanescu Fundatia Cer Senin Fan Club Dorel Luca