BORCEA, CL

BORCEA, CL





Comentarii:

romania inedit

a scris la 2011-12-25 22:38:10

Ma mirai ca nu scrie nimic despre aeroportul asta, dar uite ca o sa completez eu . Localitatea Borcea este situata in judetul Calarasi. Coordonatele geografice sunt: 44° 20' Nord, 27° 45' Est . Aeroportul Borcea este cunoscut ┼či ca "Aeroportul B─âr─âganul" sau Baza Aerian─â 86 Fete┼čti . Este un aeroport militar (dotat cu MIG 21) si a fost construit de militarii ru┼či în 1954 .

alinionescu

a raspuns la 2011-12-29 19:34:54

Mul┼úumim pentru informa┼úii, dar, deocamdat─â, pagina este ├«n construc┼úie, de aceea nu con┼úine nimic! ├Än timp, pe m─âsur─â ce vom str├ónge mai multe date, le vom structura ┼či le vom urca aici. Continu─â s─â ne mai trimi┼úi ce ai, apreciem orice bit de informa┼úie! Echipa "Aripi Argintii".

Covache

a scris la 2014-03-04 22:06:27

REPERE ISTORICE 10.03.1952, prin ordinul Marelui Stat Major se ├«nfiin┼úa Regimentul 206 Avia┼úie V├ón─âtoare Tactic─â, acesta fiind subordonat Diviziei 66 Avia┼úie Tactic─â din zona de opera┼úii de Sud-Est. Ini┼úial, regimentul a avut ├«n dotare avioane IAK-11 ┼či IAK-18, iar ├«ncep├ónd cu luna mai 1952, au ├«nceput s─â intre ├«n serviciu avioanele MiG-15, ├«n scurt timp regimentul devenind opera┼úional. 15.07.1953, Regimentul 206 Av. V.Ta. este dislocat pe aerodromul Ianca, unde ├«┼či desf─â┼čoar─â activitatea p├ón─â la 01.05.1955. 1.05 1955 trece ├«n subordinea Diviziei 23 Av. Ta. ┼či se redisloc─â pe aerodromul Otopeni. Dup─â dislocarea pe acest aerodrom, pilo┼úii regimentului au ├«nceput s─â zboare pe un nou avion de v├ón─âtoare (MIG-17 PF Fresco), primul avion de v├ón─âtoare din Rom├ónia care a fost dotat cu radar de interceptare. 09.08.1958 Regimentul 206 Av.V.Ta. ├«mpreun─â cu Baza 499 Tehnic─â Aerodrom se disloc─â pe aerodromul Borcea, unde prime┼čte ├«n dotare o escadril─â de avioane MiG-19. 1967, Regimentul 86 Av.V. primeste ├«n exploatare un avion de v├ón─âtoare de ultim─â genera┼úie, cu performan┼úe deosebite: MiG-21F-13. Astfel, Regimentul 86 Av.V. este dotat integral cu avioane supersonice: dou─â escadrile cu MiG-21F-13 ┼či o escadril─â cu MiG-19. 15 decembrie 2000, se ├«nfiin┼úeaz─â Baza 86 Aerian─â, av├ónd ├«n dotare ┼či elicoptere de tip IAR-330L. 1 iulie 2010, Baza 86 Aerian─â s-a redenumit Flotila 86 Aerian─â. 1 decembrie 2013 s-a revenit la denumirea Baza 86 Aerian─â.

alinionescu

a raspuns la 2014-03-04 22:09:12

O corectie mica, daca-mi permiteti: in 1967, pe Borcea existau doua variante de MiG-21, si anume F-13 si RFM (PF), constituite in doua escadrile, escadrila 2 (RFM) si 3(F-13).

catalin

a scris la 2016-03-31 23:16:56

De faimoasele bombardiere nu se stie nimic sau aceasta informatie este clasificata?

FLOREA (SOFRONIE) Corneliu

a scris la 2016-04-12 15:44:54

La ├«nceputul anului 1990, eram ofi╚Ťer 3 (cu cercetarea) ├«n Statul major al Regimentului 86 Avia╚Ťiei V├ón─âtoare. Pentru aflarea istoriei Aerodromului Borcea, am efectuat din proprie ini╚Ťiativ─â cercetare ├«n arhiva de microfilme a Marelui Stat Major ╚Öi am comunicat rezultatele Muzeului Avia╚Ťiei Militare, transmi╚Ť├óndu-le comandantului s─âu din 1990, dl. Paul SANDACHI. Materialul de cercetare a cuprins referiri ╚Öi argumente / trimiteri stricte pentru fiecare afirma╚Ťie esen╚Ťial─â. Astfel, ├«n prim─âvara anului 1939, Marele Stat Major a dispus un studiu de recunoa╚Ötere ╚Öi documentare a terenurilor de aterizare de rezerv─â ╚Öi dislocare pentru Avia╚Ťia Militar─â din acel timp. Aceast─â activitate era circumscris─â preg─âtirii strategice pentru intrarea Rom├óniei ├«ntr-un r─âzboi ca ╚Öi inevitabil. Astfel, s-a identificat terenul de la Borcea, cunoscut mai ├«nt├ói sub numele de Cocargeaua, dup─â numele localit─â╚Ťii mai apropiate. ├Än cursul aceluia╚Öi an, Marele Stat Major a dispus compartimentului s─âu de Geniu s─â efectueze primele amenaj─âri ale viitorului Aerodrom, care au constat ├«n bar─âci pentru personal, un depozit (├«ngropat) de carburan╚Ťi - lubrifian╚Ťi, o biut─â pentru trageri cu armamentul de bord, ╚Ö.a. ├Än cursul anului 1940, amenajarea genistic─â ╚Öi administrativ─â a Aerodromului a continuat ╚Öi acesta a putut fi folosit pentru recunoa╚Öteri, disloc─âri la alarme, exerci╚Ťii de zbor ╚Öi instruc╚Ťie de lupt─â pentru unit─â╚Ťile de avia╚Ťie din proximitate. Au ap─ârut ├«n microfilme fotografii cu primele construc╚Ťii permanente de pe Aerodrom. Totodat─â, Aerodromul a ├«nceput s─â fie listat ├«n documentele militare ╚Ťin├ónd de Geniu, Avia╚Ťie Militar─â (organizat─â ca Arm─â prin Subsecretariatul de Stat al Aerului) ╚Öi de planificare strategic─â ale Marelui Stat Major, av├ónd ini╚Ťial rolul de Aerodrom de rezerv─â. ├Än concluzie, anul 1939 trebuie socotit ca anul de ├«nfiin╚Ťare a Aerodromului Borcea, cu toate c─â pista sa era doar ├«nierbat─â, la fel ca a majorit─â╚Ťii aerodromurilor din ╚Ťar─â. Denumirea Aerodromului a variat de la epoc─â la epoc─â, altern├ónd variantele: Cocargeaua (1), B─âr─âganu (2), Borcea (3), Fete╚Öti (4).

alinionescu

a raspuns la 2016-04-12 15:46:34

Va multumim pentru informatiile valoroase pe care ni le-ati transmis! Oare ce s-a intamplat cu documentul pe care l-ati dat la MAv?

Comenteaza:

Aripi Romanesti Muzeul Aviatiei Romanian Spotters Resboiu Povesti de aerodrom Pilot magazin Romania Militara Info Aviatie Aviatia.ro Pilot MIG Aviatia Magazin Fundatia Serbanescu Fundatia Cer Senin Fan Club Dorel Luca