MK, CT

MK, CT





Comentarii:

Marian Covache

a scris la 2012-11-14 14:38:01

Situat la 25 km de ora┼čul Constan┼úa, aerodromul din localitatea Mihail Kog─âlniceanu se num─âr─â printre locurile pe care genera┼úii dup─â genera┼úii de oameni care iubesc zborul le-au ├«mbr─âcat cu tradi┼úiile specifice aripilor rom├óne┼čti. Cu o istorie br─âzdat─â de numeroase schimb─âri, aerodromul e cunoscut pasiona┼úilor de zbor ca M(e)K(a), un apelativ care aduce aminte de fantasticul ce ├«nconjoar─â celebrul loc de pelerinaj. Situarea sa ├«n apropierea ora┼čului Constan┼úa a f─âcut ca acest aerodrom s─â devin─â unul dintre punctele cu o important─â militar─â deosebit─â, la pozi┼úionarea sa geografic─â ad─âug├óndu-se ┼či eforturile continue depuse de Armata Rom├óniei pentru consolidarea capacit─â┼úii sale de a asigura stabilitatea zonal─â. Pista are o lungime de 3 500 de metri ┼či o l─â┼úime de 45 de metri, fiind ├«n ├«ntregime din beton. ├Äntreaga baz─â posed─â facilit─â┼úi at├ót pentru managementul zborului c├ót ┼či pentru managementul administrativ, exist├ónd cl─âdiri pentru cazarea personalului, cl─âdiri de birouri, hangare pentru ad─âpostirea aeronavelor ┼či numeroase depozite. Istoria aerodromului a ├«nceput ├«n anul 1952, momentul punerii pietrei de temelie. ├Än anul 1955 a devenit "casa" Regimentului 14 Aviatie V├ón─âtoare, unitate care fusese ├«nfiin┼úat─â la 28 martie 1951 pe aerodromul situat la Pipera, ├«n apropierea Bucure┼čtiului. Dotat ini┼úial cu aeronave de tip Po-2, IAK- 11, IAK-17 ┼či IAK-23, Regimentul 14 AV a fost dislocat la Ianca ├«nainte de a ajunge la Mihail Kog─âlniceanu. La Ianca, ziua de 26 iunie 1951 a ├«nsemnat un moment de r─âscruce ├«n istoria avia┼úiei rom├óne datorit─â comandantului regimentului, maiorul Aurel Raican, care a executat primul zbor ├«n simpla comand─â pe un avion de lupta cu reac┼úie. Aceast─â realizare a fost, practic, mo┼čtenit─â de aerodromul din Mihail Kog─âlniceanu, prin mutarea Regimentului 14. Treptat, pe pista aerodromului ┼či-au f─âcut apari┼úia ┼či alte aeronave: MiG-15, MiG-17, IAK-18, AERO-45. B─âtr├ónul MiG-21 a decolat pentru prima oar─â la Mihail Kog─âlniceanu ├«n septembrie 1962, c├ónd Regimentul a fost ├«nzestrat cu primele versiuni ale acestui aparat. ├Än decursul anilor, pe pista aerodromului s-au perindat mai multe versiuni ale MiG-ului 21, dar vedeta incontestabil─â a fost MiG-ul 29, sosit ├«n 1990. Prin aderarea Rom├óniei la NATO ┼či prin acordul ├«ncheiat de partea rom├ón─â cu Statele Unite ale Americii, aerodromul a intrat pe lista loca┼úiilor care vor fi utilizate de c─âtre armata Statelor Unite, ├«n special pentru antrenament. Aceast─â list─â include ┼či bazele de antrenament de la Babadag, Cincu ┼či Smardan, Rom├ónia devenind astfel, ├«n mod real, aparatorul grani┼úei estice a Alian┼úei, situa┼úie ├«n care aerodromul de la Mihail Kog─âlniceanu reprezint─â una din loca┼úiile cele mai importante din punct de vedere strategic. ( Sursa : internet)

Adrian M─âtase

a scris la 2014-11-23 16:22:46

Primele MIG-29 au aterizat pe MK pe 30 decembrie 1989!!!

alinionescu

a raspuns la 2014-11-23 16:27:06

Am inteles, dar sunt surse care afirma ca primele patru 29 care au fost livrate s-au aflat in hangar, husate, pe timpul Revolutiei. Cum rezolvam acest "mister"?!

Mihail

a scris la 2014-12-01 20:57:45

Stiu ca primele 4 MiG-29 au venit la MK pe 21.12.1989 pilotate de piloti romani.

Comenteaza:

Aripi Romanesti Muzeul Aviatiei Romanian Spotters Resboiu Povesti de aerodrom Pilot magazin Romania Militara Info Aviatie Aviatia.ro Pilot MIG Aviatia Magazin Fundatia Serbanescu Fundatia Cer Senin Fan Club Dorel Luca