TECUCI, GL

TECUCI, GL





Comentarii:

Virag Mihai

a scris la 2012-02-12 15:02:40

Tatal meu a absolvit Scoala de Ofiteri Naviganti la Tecuci intre 1950-1952. A fost brevetat pilot de vanatoare pe IAR-80 la data de 05.08.1952, conform Carnetului de Sbor (pe vremea aceea era cu S nu cu Z). Am o poza cu trei piloti din care unul este tatal meu, in salopete de zbor din piele. Era U.M.04915. Daca mai gasesc ceva, am sa va instiintez.

alinionescu

a raspuns la 2012-02-12 15:04:03

V─â mul┼úumim ┼či v─â mai a┼čtept─âm cu informa┼úii! Cu respect, echipa "Aripi Argintii".

Marian Covache

a scris la 2012-08-15 21:59:04

Coordonate: 45°51'12"N 27°24'14"E 4 iulie 1920- prin Ordinul Direc┼úiei Aeronautice nr. 21 din 16 iunie 1920, a luat fiin┼ú─â Centrul de Instruc┼úie al Avia┼úiunii, ca urmare a reorganiz─ârii Grupului 4 Avia┼úie Instruc┼úie, având misiunea de a perfec┼úiona preg─âtirea personalului aeronautic necesar avia┼úiei române. Din compunerea Centrului, cu dislocarea pe aerodromul din Tecuci, f─âceau parte: o escadril─â de antrenament, escadrile pentru preg─âtirea ofi┼úerilor de rezerv─â, o escadril─â depozit, o escadril─â parc ┼či diferite sec┼úii specializate. În perioada interbelic─â, la Cotroceni a func┼úionat ┼×coala preg─âtitoare de ofi┼úeri navigan┼úi, la Tecuci a luat fiin┼ú─â ┼×coala militar─â de pilotaj ┼či antrenament, iar în Buz─âu, ┼×coala de perfec┼úionare pentru pilo┼úi de r─âzboi, având sarcina continu─ârii preg─âtirii în zbor a absolven┼úilor ┼čcolilor de la Cotroceni ┼či Tecuci. Durata ┼čcolii a fost de 2 ani, iar din anul ┼čcolar 1930 – 1931 s-a m─ârit la 3 ani, în scopul asigur─ârii unei preg─âtiri superioare, la nivelul tehnicii de avia┼úie care se moderniza ┼či a exigen┼úelor întrebuin┼ú─ârii în lupt─â a acesteia. Zborul de instruc┼úie începea, într-o prim─â faz─â, pe avionul Morane-109 ┼či continua pe avioane de vân─âtoare de tipul Focker D-111, Spad-61 sau pe avioane de recunoa┼čtere de tipul Potez-15. În 1940 ┼čcolile militare de avia┼úie de la Tecuci ┼či Buz─âu au fost mutate pe aerodromul Zili┼čtea-Boboc, terenul de zbor aflându-se pe p─âmânturile lui Alexandru Marghiloman, cedate în folosul aeronauticii ┼či aviatorilor decora┼úi cu Ordinul „Virtutea Aeronautic─â”.Dup─â 1948 înv─â┼ú─âmântul militar de avia┼úie a început s─â se reorganizeze în garnizoanele Sibiu, Media┼č ┼či Tecuci. În 1953 ┼×coala militar─â de avia┼úie nr. 1 de la Tecuci a primit numele de ┼×coala de Ofi┼úeri de avia┼úie „Aurel Vlaicu”, iar în 1958 ┼či-a mutat sediul pe aerodromul Boboc, devenind ┼×coala Superioar─â de ofi┼úeri, cu durat─â de 4 ani, unde se preg─âteau atât pilo┼úi militari cât ┼či pilo┼úi pentru avia┼úia civil─â, personal navigant ┼či nenavigant. Dup─â 1945 Centrul de Instruc┼úie al Aeronauticii a fost supus unor restructur─âri ┼či redisloc─âri, func┼úionând în localit─â┼úile Media┼č, Tecuci, Buz─âu. Pe 1 noiembrie 1950 a fost infiintat la Tecuci, Batalionul 1 Parasutisti, care a fost subordonat Comandamentului Fortelor Aaeriene. Aceasta sarcina a revenit centrului de instructie al aviatiei, conform dipozitiunilor si sub supravegherea comandamentului fortelor aeriene militare. Actiunea a inceput la 20 octombrie. Incadrarea cu personal s-a realizat de directia cadrelor armatei, iar cu trupa,de comandamentul fortelor aeriene militare. Comandant al batalionului a fost numit capitanul Vasile Cosma, iar sef de sta major – “girant” – locotenentul -major Grigore Bastan. Pe 6 februarie 1951 batalionul a trecut in subordinea Regiunii 1 Militare si a fost dislocat in garnizoana Botosani. In urma solicitarilor adresate ministrului fortelor armate, dupa 3 luni batalionul a revenit la aerodromul Tecuci. Comandant al batalionului -tot “girant” – a fost numit locotenentul major Grigore Bastan. Pe 2 august 1951 s-au efectuat primele salturi,din avioane Ju-52 cu parasute tip “Aurel Vlaicu” ,de la altitudinea de 1.000 m. In noiembrie batalionul a fost dislocat in garnizoana Buzau. Pe aerodromul Tecuci a functionat, la cativa ani dupa revolutie, Regimentul 60 Elicoptere, avand in dotare IAR 316 si IAR 330, dupa anul 2000 fiind desfiintat.

Lucian

a scris la 2017-02-15 14:40:07

Pe aerodromul Tecuci, am s─ârit din AN 2, ca sportivi, in anii '83-85, av├óndu-l ca instructor pe Colibaba Constantin, Emil Leiter de la Bv si al╚Ťi instructori de pe la Strejnic, Suceava, ale c─âror nume (le cer scuze, oriunde ar fi), nu mi le mai amintesc. Am un album cu pozele din armata si dinainte, pe care ma mai uit, uneori, cu nostalgie.

Comenteaza:

Aripi Romanesti Muzeul Aviatiei Romanian Spotters Resboiu Povesti de aerodrom Pilot magazin Romania Militara Info Aviatie Aviatia.ro Pilot MIG Aviatia Magazin Fundatia Serbanescu Fundatia Cer Senin Fan Club Dorel Luca