B-707/IL-62/ROMBAC 1-11

B-707 IL-62




Comentarii:

Oliver Armand

a scris la 2012-11-12 21:02:12

Hai sa va spun si o poveste cu avionul de pasageri reactiv IL-62. La inceput cand avionul a intrat in dotare operativa avea pentru asigurarea echilibrului in tangaj, niste tancuri cu apa. Insa la inceputul anilor 70, un avion din acesta a aterizat pe aeroportul din Orly (Franta) si, fiind pe timp de iarna, s-a spart unul din rezervoarele de apa facand pista de aterizare "derdelush". Scandalul a culminat cu stoparea zborurilor cu IL-62 pana la remedierea neajusurilor. Ulterior avionul a fost proiectat in asa fel incat combustibilul se consuma esalonat si cu aceasta ocazie crescuse si distanta de zbor. Din cate stiu, Romania nu a avut asemenea varianta din IL-62, insa erau mai vechi si rudimentare decat tipul B-707 varianta 320, fiind tot in dotarea Romaniei.

KQQ

a scris la 2012-12-03 20:14:11

Ce rol are orificiul acesta? http://data3.primeportal.net/hangar/howard_mason2/il-62_b-2024/images/il-62_b-2024_07_of_40.jpg

alinionescu

a raspuns la 2012-12-03 20:14:35

Nu stim, dar ne vom interesa!

Oliver Armand

a scris la 2012-12-10 15:45:55

KQQ, ce vezi tu acolo e priza de aer pentru diverse instalatii de bord. Adica, e vorba de instalatii electrice care se incalzesc si trebuie racite, mai e vorba de instalatia de aclimatizare pentru pasageri, pentru ca prin respiratia pasagerilor se elimina dioxid de carbon (CO2) si la zboruri lungi trebuia reimprospatat aerul. Mai e vorba si de faptul ca trebuiau racite instalatiile hidraulice de bord, pentru ca IL-62 este recunoscut ca cel mai mare avion facut vreodata cu sistem de comenzi mecanice. Sper ca ti-am fost de folos. Cu bine

Cristi A

a scris la 2013-11-17 10:57:01

http://data3.primeportal.net/hangar/howard_mason2/il-62_b-2024/images/il-62_b-2024_29_of_40.jpg Ma poate lamuri cineva de ce bordul de atac al aripii lui IL 62 arata astfel....?

Mihail

a scris la 2014-08-26 20:22:46

Din cate stiu, Romania a avut in dotare vreo 4 aparate Boeing 707-320 cumparate de noi de la Boeing si inmatriculate YR-ABA, YR-ABB, YR-ABC si YR-ABD. YR-ABA si YR-ABC au intrat in serviciul comercial al TAROM in anii'60 iar YR-ABB si YR-ABD au fost amenajate in varianta VIP si au fost folosite de Nicolae Ceausescu ca si avioane prezidentiale pana in decembrie 1989. Acestea au intrat in dotare in 1974 si 1979. Au mai existat si cateva aparate B707 in varianta cargo, cumparate de TAROM in anii'70 la mana a doua si folosite pana in anii '90 dar nu stiu prea multe despre ele.

Mihail

a scris la 2014-10-20 11:39:15

Asa cum am citit in mass media, ultimul Boeing 707 din dotarea aviatiei romenesti, aparatul presidential B-707 3K1CQ - YR-ABB, fost vandut firmei americane Omega Air in 2012, care l-a transformat in avion de transport cargo si de realimentare aeriana cu carburant (tanker)si l-a inchiriat U.S.Air Force. Se pare ca va avea o noua si frumoasa cariera in acest rol pentru urmatorii 10 - 15 ani.

Mihail

a scris la 2014-11-30 13:06:14

Stiu ca primele avioane BAC 1-11 au fost contractate in 1967 si au fost livrate 6 aparate in 1968 - 1969. Ulterior la mijlocul anilor '70 a fost cumparata si licenta de fabricatie cu intentia declarata de a se produce 80 de aparate dar intre 1981 - 1989 au fost produse doar 9 aparate alte 2 fiind dupa Revolutie casate fara a mai fi asamblate. Avioanele BAC si ROMBAC 1-11 s-au aflat in dotarea TAROM si ROMAVIA(dupa 1989). Primul zbor al lui ROMBAC 1-11 fost la 18.09.1982 (YR-BRA), primul zbor comercial intern a fost la 28.01.1983 (Bucuresti-Timisoara) iar primul zbor comercial extern a fost la 23.03.1983 (Bucuresti-Londra). Dupa 1989 au fost vandute in state din Africa si Asia, 7 din cele 9 aparate produse iar ultimele 2 aparate supravietuitoare au fost vazute facand zboruri charter in 2010 in Egipt.

Mihail

a scris la 2014-12-01 20:56:43

Romania a comandat in 1971 trei aparate IL-62, care au fost livrate in 1973 (YR-IRA si YR-IRB) si 1975 (YR-IRC). Ulterior au mai fost cumparate 2 aparate IL-62M, mult mai rafinate, care au fost livrate in 1977 (YR-IRD) si 1978 (YR-IRE). YR-IRE a intrat in dotarea Flotilei 50 de la Otopeni si a fost folosit pentru transport de protocol inclusiv prezidential. Ceausescu l-a folosit pentru vizitele in URSS. Deoarece IL-62/IL-62M si B-707 au fost folosite simultan de TAROM si FAM, s-a constatat ca costurile de operare pentru aeronava sovietica erau duble fata de cele pentru aeronava americana.

paul

a scris la 2015-01-14 11:25:40

cristi a ce vezi pe aripa e "dog tooth" sau "saw teeth" avioanele cu motoarele in spate si ampenajul in T au tendinta de deep stall la unghiuri mari de atac dog tooth creeaza un vortex care permite ampenajului orizontal sa fie eficient in situatii in care in mod normal din cauza unghiului de atac ar fi in spatele aripii in downwash (uite aici la neamtu tiganu, explicatie frumoasa pe romaneste http://la-neamtu-tiganu.blogspot.ro/2012/05/solutiile-simple-sunt-geniale-iar-99-4.html) Nu e deloc o ciudatenie la IL, in afara ca e civil cu o solutie de asta Avioanele militare (de exemplu f4 sau f18, mai ales cele care aterizeaza pe portavion trebuie sa fie "controlabile" la haoa) au "dog tooth" poate fi si pe ampenaje nu doar pe aripa - de exemplu la f15, introdus ulterior si francezii cu mirage si israel cu kfir, si rusii la mig aici este o poza, lerx e la incastrarea aripii cu fuselajul dar e desenat si dog tooth-ul http://en.wikipedia.org/wiki/Leading-edge_extension

Comenteaza:

Aripi Romanesti Muzeul Aviatiei Romanian Spotters Resboiu Povesti de aerodrom Pilot magazin Romania Militara Info Aviatie Aviatia.ro Pilot MIG Aviatia Magazin Fundatia Serbanescu Fundatia Cer Senin Fan Club Dorel Luca