Baza 333 Reparaţii Elicoptere – Otopeni

Baza 333 Reparaţii Elicoptere – Otopeni





Comentarii:

virgil

a scris la 2015-01-05 22:45:24

ATENTIE !!! Baza 333 reparatii elicoptere de la Otopeni ,a fost singura unitate militara de aviatie din Romania ,care pe toata perioada existentei ei (22 ani),NU A AVUT NICI UN INCIDENT DE ZBOR !!!!!!

alinionescu

a raspuns la 2015-01-05 22:50:06

Va salut! Rog respectuos sa-mi permiteti sa va contrazic. CAZ_228 – 23 aprilie 1993 – în incinta zonei militare a aeroportului Otopeni Echipajul unui elicopter uşor de transport şi sprijin cu foc IAR-316B Alouette era planificat a executa un zbor de încercare a elicopterului scos din lucrări. Pe timpul evoluţiei la punct fix, la înălţimi cuprinse între 3–10 metri, cu viteze de 0–30 km/h, echipajul dă comanda pentru executarea unui viraj pe stânga cu viteză redusă (între 20–30 km/h) fără să ţină seama de condiţiile de vânt. Astfel, datorită neatenţiei, virajul executat cu vânt din spate duce la pierderea portanţei şi luarea contactului dur cu zona înierbată, rezultând o rupere a structurii elicopterului, fără ca echipajul să fie afectat. Elicopterul cu numărul de înmatriculare 86 nu a mai putut fi readus în stare de zbor, fiind trecut la categoria a IV-a şi trimis spre expunere la Muzeul Naţional al Aviaţiei Române, unde se află şi în zilele noastre (urmările accidentului încă mai sunt vizibile). 86 se afla în custodia Bazei 333 Reparaţii Aeronave, unitate bazată în incinta zonei militare a aeroportului Otopeni. Sursa informatiilor este cartea "EROII EREI REACTIVE", pe care v-o recomand.

Virgil

a scris la 2018-02-11 21:41:24

Cu tot respectul ,domnule Alin Ionescu ,va aduc la cunoștință faptul că echipajul din ziua de 23 aprilie 1993 ,nu aparținea bazei de reparatii elicoptere ,ci erau de la baza 90 (regiment). Deci ,accidentul nu poate fi atribuit bazei de reparatii elicoptere ,decât dacă ar fi fost o cauza tehnica ,ceea ce nu s-a constatat... Și mai am un ,,mic amanunt'': chiar eu am pregătit și dat la zbor in acea zi elicopterul IAR316B nr.86 ! Când a căzut ,eram la 200m distanta ,și am ajuns primul la elicopter ,unde echipajul ieșise ,erau cam albi la fata ,fumau și se certau intre ei ! Mai multe ,nu vreau sa spun ,chiar daca de atunci au trecut multi ani !!! Aștept reacția dumneavoastră ,domnule Alin Ionescu ,căci istoria trebuie sa fie rea!a...!!! Spre deosebire de dumneavoastră ,eu chiar daca am participat direct sau indirect la numeroase cazuri de accidente de aviație in cei 30 de ani de activitate ai mei ,totuși , cu părere de râu ,dar nu va pot recomanda NIMIC !!! Asta pentru că istoria este relativă !

alinionescu

a raspuns la 2018-02-11 21:48:06

Am onoarea, domnule MM Cazacu! Scriptic, 86 era predat UM 01884, deci cum putea regimentul sa se inregistreze cu evenimentul de zbor? A fost un zbor de test finalizat prost din cauza unei erori de pilotaj, dar elicopterul era in acte predat bazei de reparatii, deci cine se inregistreaza cu evenimentul? Au mai fost astfel de cazuri, mai "incurcate" din punct de vedere al responsabilitatii, si va inteleg punctul de vedere, pentru ca nu a fost o cauza tehnica, dar elicopterul era in ograda bazei. Mai multe va voi scrie pe privat. Va multumesc pentru interventie!

cazacu virgil

a scris la 2018-02-11 21:41:31

Baza de reparatii elicoptere (um 01884) nu a avut niciodata incadrat personal navigant ,deci ,o eroare de pilotaj ,nu-i poate fi atribuita...! In documentatie ,se poate vedea clar ,ca la ultimul zbor al IAR 316B nr. 86 ,pe 23 aprilie 1993 ,unul din reprezentantii tehnici care au dat elicopterul la zbor ,am fost eu (Cazacu Virgil) . Cred ca daca spun ca stiu exact ce s-a intamplat ,asta e adevarul...! Dar pentru mine nu mai are mare importanta decat faptul ca echipajul nu a suferit fizic...! Iar afirmatia mea privind cei 22 de ani de existenta ai bazei de reparatii elicoptere fara nici un incident de zbor ,nu e falsa...!!!

Comenteaza:

Aripi Romanesti Muzeul Aviatiei Romanian Spotters Resboiu Povesti de aerodrom Pilot magazin Romania Militara Info Aviatie Aviatia.ro Pilot MIG Aviatia Magazin Fundatia Serbanescu Fundatia Cer Senin Fan Club Dorel Luca